Leírás
Technikai adatok |
M-851 |
M-852 |
M-854 |
M-858 |
Max. térfogatáram t/h |
8,2 |
16,5 |
30 |
60 |
Össz. Telj.igény kW |
16 |
36 |
76 |
128 |
Szárító és hűtő kapacitás m3 |
53 |
127 |
245 |
495 |
Légmelegítő |
dízel/fűtőolaj, probán-bután/bután |
|||
Hőenergia kW |
450 |
900 |
1800 |
3600 |
1 t leszárítása (1% vízelvonás) fűtőanyag szükséglet |
dízel/fűtőolaj 1,0 – 1,25 l, probán-bután 1,3 -1,55 l |
|||
Szárítókapacitás t/nap |
||||
búza 16 % – 10 % |
180 |
360 |
720 |
1440 |
kukorica 20 % – 14 % |
140 |
280 |
560 |
1360 |
kukorica 24 % – 14 % |
85 |
170 |
340 |
680 |
napraforgó, repce 10 % – 6 % |
180 |
360 |
720 |
1440 |
A terményt a pótkocsiról a beöntő garatba ömlesztjük, (1) ahonnan az a szállító csiga vagy serleges emelő segítségével (2) a szárítóba kerül (3). A szárítási folyamat a padlórosta és a levegő kivezető részek között történik a szárító kamrában (4).
A tetőcsúcsok fölötti tér a nedves magvak tároló helye.
Az magvak alsó 10 cm vastag rétege a kívánt nedvesség elérése után a begyűjtő (5) és szállító (6) csigák segítségével szakaszosan kiadásra kerül a hűtőhöz (7).
A forró magvak a hűtő felső részében mintegy 3 órán keresztül tárolódnak. Ezalatt megtörténik a magvak belső és a külső kiszárított része közötti nevesség kiegyenlítődés. A tetőcsúcsok alatti térben (8) megy végbe a hűtés és a magvak utószárítása. A pótkocsira vagy a belső szállítóeszközre történő kitárolás a normál szárításhoz hasonlóan történik.